Ben je niet tevreden over de bestelling die je hebt ontvangen of heb je een defect artikel ontvangen? Dan lossen wij dat natuurlijk netjes voor je op! Alle zakelijke aankopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
Er zijn 2 soorten retouren, namelijk:
- Recht van retour binnen 14 dagen
- Retour in verband met defect / verkeerd product
1: VOORWAARDEN HERROEPINGSRECHT BINNEN 14 DAGEN
Mocht je gebruik willen maken van het herroepingsrecht, dan kun je zonder opgaaf van reden de producten retour zenden zonder enige voorwaarden. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Voor een zo snel mogelijke verwerking van je retour vragen wij je om de retour aan te melden via het online retour formulier op onze website. Mocht je hier liever geen gebruik van maken, dan is dat voor ons geen enkel probleem.
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. De directe kosten voor het terugsturen van de producten zijn voor jouw rekening. Retourzendingen zijn altijd op eigen risico, ook wanneer er problemen ontstaan bij de vervoerder.
Opmerkingen:
- Er is geen gebruikersschade zichtbaar, zowel op het product als op de verpakking
- Er is geen sprake van een maatproduct, zoals producten die speciaal voor de klant zijn bedrukt of bewerkt
Terugbetaling
Als de geretourneerde producten voldoen aan de bovengenoemde voorwaarden, dan zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst het gehele aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten, crediteren op je bank, creditcard of PayPal rekening. Je ontvangt via de mail een creditfactuur hiervan. Voldoet het geretourneerde product(en) niet aan onze retour voorwaarden, dan zal het aankoopbedrag niet gecrediteerd worden en zullen wij hierover contact met je opnemen.
2: RETOUR IN VERBAND MET DEFECT / VERKEERD PRODUCT
Zijn jouw bestelde artikelen defect, beschadigd of verkeerd geleverd? Dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via shop@drya.nl en geef duidelijk aan om welke producten het gaat, wat er aan mankeert en het ordernummer van de bestelling. Vervolgens zullen wij een retourlabel toe sturen waarmee de producten geretourneerd kunnen worden.
Retour aanmelden
Je kunt onze producten binnen 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Let op! De retour kosten zijn voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Nadat je hebt aangegeven een of meerdere producten te retourneren, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten ook daadwerkelijk aan ons te retourneren.
Producten kunnen alleen retour worden gestuurd bij particuliere bestellingen. Zakelijke bestelling kunnen geen gebruik maken van het retourrecht.
STAPPENPLAN AANMELDEN RETOUR
- Ga naar het retourportaal van Sendcloud op de volgende link Retourportaal Drya
- Klik op de knop “start een retourproces”
- Nu kun je met je postcode en je trackingnummer, de te retourneren bestelling opzoeken.
- Je wordt nu doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending in kunt stellen. Ten eerste dien je aan te geven welke producten retour gestuurd worden. Dit kan worden gedaan door het aantal aan te geven in het drop-down menu. Indien je product wilt houden kun je deze op 0 laten staan.
- Je dient nu aan te geven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Je kunt bij Reden en Actie kiezen uit de retour reden.
- Als laatste kun je de verzending aanmaken en het retourlabel uitprinten.
- Na ontvangst van de goederen zal Drya de producten inspecteren op de staat.